zondag 29 april 2018

Aauw!

In opdracht voor een klant ben ik klompjes aan het maken.
De meeste klompjes in de verkoop zijn te groot en deze klant maakt zelf haar poppetjes, dus dan is een bijpassend klompje ook wel leuk,

Ik maak ze van vuren latten, stukjes 0,9x0,9x1,5cm
Met een snijmes snij ik laagje voor laagje het hout eraf tot er een klompje ontstaat. Bovenin boor ik een gaatje, uithollen hoeft niet wat de klant zet met een pijpenrager het popje vast in de klomp.

En zo een stuk of 40x (20 paar)!

Ik ben inmiddels op de helft, maar deze week zat het me niet zo mee, elke keer weer zat ik met het mes is mijn duim. Bescherming gezocht met een pleister en later ook nog een extra stuk tissue onder de pleister. Maar het mes snijdt zelfs de pleister en tissue door!

Ik moet naar me toe snijden voor het mooiste resultaat en ook omdat ik dan grip op het snijwerk heb. Als ik van me af snij dan scheuren er te snel verkeerde stukjes hout van het klompje af.

Gehavend aan mijn duim en ook een pijnlijke onderarm door het kracht zetten, neem ik voor nu even rust. Volgende week de andere helft maar eens gaan maken......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten