maandag 9 oktober 2017

De wolf en de 7 geitjes (1)

Tijdens de DHN show heb ik mijzelf getrakteerd op een cadeautje.
Voor mijn sprookjesboom, waar inmiddels de sprookjes Sneeuwwitje en Doornroosje voor klaar staan, heb ik een patronenboekje gekocht bij Atelier de Ooievaar.

Annemarie Hovenga staat bekend om het miniatuur-breien van o.a. de Beatrice Potter figuurtjes, nu heeft ze een patroon uitgeschreven om de figuren van "De wolf en de 7 geitjes" uit te werken. Tijdens de DHN show had ze ook het tafereeltje bij haar, en voorop het boekje staat dit tafereeltje ook afgedrukt.


Ik vond dit zo leuk om te zien, dat ik hier ook mee aan de slag wil gaan, het wordt wel even een uitdaging, maar ik heb al eerder een schaapje gebreid en een wolf en een muisje gehaakt..... Alleen dit was dan wel in 1:1!!??

Als de figuren af zijn wil ik mijn eigen tafereeltje maken, zodat deze mooi in de sprookjesboom verwerkt kan worden. Ik houd jullie natuurlijk ook hier weer van op de hoogte. Blijf het volgen onder de label "sprookjes".

****************************
Wil je meer werk zien van Annemarie, volg haar dan via haar blog: http://atelierdeooievaar.blogspot.nl/

1 opmerking: