donderdag 13 oktober 2016

Een Kerstvrouwtje

Het 3e weekend van november staat dit jaar vrij gepland voor ons jaarlijkse Poppenhuisweekend. Mijn zus Helma, mijn vriendin Jolinda, haar zus Irna en ik gaan dan met elkaar een weekendje naar een huisje met in de kofferbak een kratje vol met knutselspullen, gereedschappen, verf etc.

Het eerste jaar begonnen we met de boerderij van Sylvia Lutjeboudel, het tweede jaar hadden we vrije workshops, het 3e jaar soldeerden we een metalen bed in elkaar en vorig jaar maakten we een tafereeltje met gepimpte meubeltjes....

Zoals je leest wordt het ons 1e lustrum jaar, al 5 jaar op rij hebben we dit PPH weekend al! Reden voor een feestje, al moeten we denk ik even bedenken hoe we dit gaan inkleden.

Het thema van het knutselwerkje in dit weekend is overigens al vastgelegd. We gaan een Kerstman maken. Een vraag van Irna en Jolinda. Een aantal jaren geleden waren Helma en ik al eens hieraan begonnen, de mijne is inmiddels af, maar Helma kan nog voldoende doen aan het maken van de kleding, zodat ook zij meldde dat het een leuk thema voor dit weekend zou kunnen zijn.

Zoals ik al zei, mijn Kerstman is inmiddels af, en staat afwisselend in de Kerstbakkerij en de Adventskamer 2014. Maar hij wil denk ik wel iemand aan zijn zij hebben, en omdat ik het erg leuk vindt om een Kerstvrouwtje te maken, ga ik het PPH weekend met hier mee bezig houden.

Van het weekend op de Beurs in Rijswijk dit prachtige popje gevonden bij een Spaanse standhouder. Zo schattig, de komende 3 weken ga ik even neuzen tussen mijn spulletjes voor geschikte lapjes stof, en wie weet mag ik er nog wel één of twee kopen op de beurs in 's Hertogenbosch of Ulft.....

De foto hieronder laat de Kerstbakkerij zien, samen met de Kerstman en het nieuwe popje. In november volgen er meer foto's! De kast achter in de bakkerij is misschien ook een leuke uitdaging om in dat weekend mee aan de slag te gaan, heerlijk snoepjes en koekjes fimoën!

3 opmerkingen:

  1. Ik mis de jas van de kerstman trouwens.....
    Wel een leuk idee hoor, om snoep ed te gaan maken; pak ik ook in, leuk werkje voor tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus de fimo gaat mee lees ik nu. Ik kijk in mijn inventarislijst naar beschrijvingen van kerstsnoep etc.
    Leuk popje voor de kerstvrouw!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, hoi.
    Leuk die kerstman, ik ben benieuwd hoe de kerstman er uit gaat zien. Ik heb er al zin in. En wat dat jubileum betreft, een lekker taartje doet wonderen, eigenlijk loop ik nog een jaartje achter, maar volgend jaar kunnen we dat ook nog vieren....ieder jaar is er wel een reden voor taart.
    Groetjes en ik ga me nu al verheugen op dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen