zondag 27 december 2015

Statistieken gedurende de uitrol van Thea's Adventskalender 2015

Voor ik iets ga schrijven over de statistieken rondom de Adventskalender nog een keer mijn mailadres waar de inzendingen voor de wedstrijd ingezonden kunnen worden:

theavhas@gmail.com

Denk eraan dat je inzending voor vanavond 18.00 uur binnen is!
_______________________________________________________

Voor mij is het maken van een Adventskalender nu voor een 2e keer op rij een leuke uitdaging geweest, maar dit jaar had ik voor mijzelf een 2e uitdaging.
Ik wilde namelijk na afloop van de kalender een overzicht kunnen maken van wat het me netto opgeleverd heeft om zo'n actie uit te schrijven.

Mogelijk is het voor veel lezers niet interessant, want vandaag gaat het vooral om de cijfers, maar toch wil ik voor het overzicht hier op mijn blog het een en ander kunnen samenvatten.

De belangrijkste vraag in het geheel was natuurlijk of ik in staat ben geweest om een groot aantal miniaturisten naar mijn blog te kunnen trekken en ze ook dagelijks terug te laten keren.

Daarnaast wilde ik na afloop een overzicht kunnen maken wat het dagelijks plaatsen van een bericht op dit blog zou betekenen voor het aantal pageviews en bezoeken aan mijn FB-pagina's Thea's Miniatuurwereld en Minidoor.

Het is een kort overzichtje geworden, met mogelijk hier en daar wel wat op- en aanmerkingen op de
wijze waarop het onderzoekje is uitgevoerd, maar de algemene conclusie die ik mag trekken is dat
Thea's Adventskalender, net als vorig jaar, veel bezoekers getrokken heeft. Vorig jaar lag de nadruk op met name de Duitse miniaturist. Dit jaar is het aantal Nederlandse bezoekers zeker 8x zoveel als vorig jaar.

gemiddelde van 192 blogviewers per dag 

In de afgelopen maand mocht ik op mijn blog ook 9 nieuwe volgers ontmoeten. Corly, Astrid, Gerda, rose01_02, Colinda, Susanne, Irna, Inke en Arlette van harte welkom op mijn blog en ik hoop dat jullie nog lang mee blijven lezen.

Met enige regelmaat heb ik ook een blog gedeeld op mijn twee FB-pagina's (Minidoor en Thea's Miniatuurwereld). Ook dit leverde op deze dagen veel bezoekers op.
De foto van 6 december werd op FB maar liefst door 1432 bezoekers bekeken. Het was de dag dat het workshopje met de twee kandelaars van Bindels Ornaments op het bureautje werd gezet.
Ook werd deze foto gedeeld op Poppenhuis & Tips en mogelijk is de foto daar ook door vele honderden leden is bekeken.


De Kerststal van Ashtown en de bouwplaten op mijn FB-pagina werden ook vaak bekeken en later in de Adventskalender waren het de "Nieuwe pantoffeltjes" waar iedereen ook nog een keer voor terugkwam.

Op de FB-pagina Minidoor - Workshops & Poppenhuisminiaturen mocht ik in de afgelopen maand 14 nieuwe vind-ik-leuks registreren. Op Thea's Miniatuurwereld waren het er zelfs 17 meer in vergelijking met 1 december j.l.

Flagcounter
Over de verschillende bezoekers uit andere landen is het moeilijk een statistiek uit te voeren. De Flagcounter telt namelijk alleen de nieuwe bezoekers uit verschillende landen. Op basis hiervan kan ik melden dat ik in elk geval een eerste bezoeker uit Oman en één uit Kuwait heb mogen ontmoeten op mijn blog.

Daarnaast zag ik op verschillende momenten wanneer ik zelf mijn blog bezocht, diverse landen langs komen, zoals mijn vaste bezoeker uit Mountain View, California, USA en een dagelijkse bezoekster uit Ierland. Andere landen welke ik langs heb zijn komen zijn: België, Duitsland, Finland, Oostenrijk,  Frankrijk, Spanje, Mexico, Brazilië, Turkije, Italie, Noorwegen, India.
Ongetwijfeld ben ik een aantal bezoekers en landen vergeten, mijn excuses hiervoor, maar dat neemt niet weg dat ik het erg leuk gevonden heb dat mijn blog door zoveel belangstellenden over de hele wereld bezocht is.

Graag wil ik nog mijn dank uitspreken aan
voor hun deelname aan deze Adventskalender.
 ___________________________________________________
Vandaag om 18.00 uur sluit de wedstrijd.
Vanmiddag na 15.00 uur ga ik elk uur de inzendingen op volgorde van binnenkomst
hier op mijn blog vermelden. De eerste inzending is al binnen!
Komen jullie dan ook nog een keer kijken?
Dan rest met nu even niets meer om te schrijven,
behalve om jullie nog een gezellige dag te wensen.

1 opmerking:

  1. Ik heb er in ieder geval volop van genoten. Voor mijn poppenhuis zou ik een 1:24 versie gaan maken. Wegens mantelzorgwerkzaamheden, die door een operatie, flink meer werden ben ik niet ver gekomen, dus is stuur verder niets in. Wel heel hartelijk bedankt voor het vele werk en de uitleg, ik kan vast voor volgend jaar aan de start!

    BeantwoordenVerwijderen