vrijdag 11 december 2015

Een stoofje en een memorybord

"Vintage"

... een stijl welke tegenwoordig ook in Miniatuurland veel gebruikt wordt.
Maar wat is het nu precies?
Wikipedia en de dikke van Dale kunnen me er niet echt bij helpen.

Het verwijst naar oude kleding of het bereidingsproces van oude wijn. Kan iemand mij helpen wat ik hier nu precies van moet maken? Alles gewoon een beetje een oud uiterlijk geven, of zit er een diepere betekenis achter. Ik ben erg benieuwd waar het woord zijn oorsprong gevonden heeft en hoe dit heden ten dage gekoppeld wordt aan "oude spullen".

Ik nodig jullie uit om hier op te reageren......
_______________________________________

Ondertussen gaan we natuurlijk ook gewoon door met onze Adventskalender. Twee items vandaag, niet omdat je met één van de twee snel klaar bent of zo, maar omdat ik beide items graag in het tafereeltje terug wilde laten komen en even niet wist waar ik voor moest kiezen


Stoofje

Het stoofje is al een keer eerder op mijn blog langs geweest. Ik heb het als give-away gemaakt voor het PPH weekend begin nov. Nu komt-ie langs als workshopje. Ook nu weer van Balsahout, want het snijwerk is zo gemakkelijk en de afwerking geeft een hout-uitstraling.
En het leuke is dat het vandaag "vintage"- dag is, dus naar eigen idee mag je het stoofje lekker oud maken.

Het stoofje levert 1 waarderingspunt op

Memorybord

Dit memorybord is een combinatie van verschillende workshoppakketjes welke aangeboden worden bij Minidoor. Het workshoppakketje Memorybord maken is 5 jaar lang te verkrijgen geweest in de webwinkel, maar de belangstelling ervoor nam af en daarom heb ik van de zomer besloten het uit de collectie te halen. Niet getreurd hoor, want er liggen nog een stuk of 75 pakketjes op de klant te wachten.
Ik had echter nog 1 pakketje op voorraad liggen en dit is nu de basis geworden van mijn memorybord voor de Adventskalender. De kaarten die in het bord zitten zijn namelijk niet uit het oorspronkelijke pakketje, maar deze heb ik vorig jaar in Thea's Adventskalender 2014 gebruikt in de Kaartenhouder.
Ook voor het Memorybord geldt dat het straks een oud uiterlijk mag krijgen, dus zet de thee alvast maar klaar, neem eerst een lekker kopje warme thee, ga dan alvast de weekendboodschappen in huis.

Het memorybord levert 1 waarderingspunt op,
heb je het ook verwerkt in een lijstje krijg je 2 punten


Beide pakketjes en de goudkleurige schilderijlijst zijn verkrijgbaar bij



_____________________________________________________________

Kerstplaid 


Vandaag een drukke dag met de verschillende items, dus ik heb gekozen voor een niet al te moeilijke Granny. Dezelfde als dag 4, alleen nu natuurlijk in een andere kleurvolgorde.

_____________________________________________________________
©Thea's Adventskalender 2015

2 opmerkingen:

  1. Ik ben nu bij, maar dit gaat me vandaag niet lukken...... nog een lange rit voor de boeg....
    Zondag dus maar weer.

    Vintage betekent trouwens ook hergebruik, spullen een tweede leven geven.

    Tot straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zelf ook altijd hetzelfde bij het woord vintage, net als bij brocante en shabby trouwens. Soms lijken die termen ook wel onderling verwisselbaar, maar wat er nu precies allemaal mee bedoeld wordt ...?

    Veel plezier samen, Jolinda!

    BeantwoordenVerwijderen