zondag 8 november 2015

PPH weekend: Meubeltjes verven!

Zaterdagmorgen redelijk bijtijds opgestaan en na het ochtendritueel van kopje thee, ontbijtje, douchen en aankleden schoven we al vrij snel weer aan de knutseltafel.

Ik ben begonnen me het schuren van de kast en het stoeltje... Mahoniekleur, wel leuk want als je het schuurt, lakt en dan weer opschuurt kan het mooi rood doorschemeren. Maar ik besluit niet teveel vooruit te denken en gewoon de dag af te wachten wat er in me op komt.

Na het schuren met tussenpozen meerdere laagjes zandkleurige verf op de meubeltjes aangebracht. Tijdens de droogpauzes gelijk maar begonnen met het verven van de bloempotten en het workshoppakketje van Kitty in elkaar gezet. Zij had voor ons een vierkante bloempot met Franse Lelie uitgesneden met de Cameo. Erg leuk om te maken en Kitty, nogmaals bedankt.

Nadat alles geverfd was heb ik besloten mijn meubels niet op te gaan schuren, maar ze met koperkleurige patina te bewerken. Fijn, was ik dit toch vergeten mee te nemen, maar in ruil voor een terracotta bloempot mocht ik gelukkig die van Jolnda gebruiken.
Hiena de meubels en potten afgelakt en na het drogen de kast voorzien van een print op de achterwand en de deur en zijramen met horgaas bekleed. Bij Helma mocht ik nog en kantje uitzoeken voor het frontje van de plankjes.

Hierna alles in mijn kijkkastje gezet en de rest van de avond met en glaasje port in de hand zitten genieten van het resultaat. Morgen vroeg op, kan ik snel weer verder.....


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten