maandag 6 juli 2015

Franse Louis Stoeltjes 1:12

Al meer dan 2 weken ligt de envelop op me te wachten. 

Twee Franse Louis Stoeltjes van Laserville

 
 
Melissa heeft ze pas gemaakt en bij het zien van de foto zag ik ze gelijk voor me
in de Internationale Kostschool. Waar zal je waarschijnlijk nu wel denken?

In het privé-vertrek van de directrice.

De stoeltjes hebben veel gelijkenis met een stoeltje van mijn overleden tante en
toen ik ze  op facebook langs zag komen was voor mij het zithoekje in deze kamer gelijk compleet.
In gedachten wel te verstaan, want dan moet je het natuurlijk ook nog maken.
Dus snel Melissa een berichtje gestuurd en zij stuurde me 2 bouwpakketjes.
 
Het stofje om het stoeltje mee te bekleden had ik al een aantal jaren geleden gekocht,
en met de aankoop van het behang en stof voor de gordijnen 
past ook dit lapje met kleine roosjes er nog steeds bij.
Deze foto is overigens in mijn fotohoekje gemaakt; behang en vloer
zullen er uit eindelijk anders uit gaan zien.
 
Dus zoals ik in mijn vorige blog al schreef, mijn handen jeukten om iets
voor mezelf te doen en gelukkig was vandaag de dag dat ik eindelijk
even tijd zag om mijn atelier in te duiken.
Nu eens een keer niet voor de webwinkel,
maar gewoon lekker voor mezelf.
 
De meubeltjes van Laserville  zijn van karton,
dus je moet er wel wat voorzichtiger mee omspringen als met hout,
maar als je ziet hoe fijn de pootjes en armleuningen gesneden zijn,
dan doe je dit zo wie zo wel.
Met de duidelijke werkbeschrijving erbij was het stoeltje zo in elkaar gezet.
 
De zit- en rugleuning moet je zelf maken en bekleden; ik heb onder de
stof een laagje tissues gedaan om het een wat minder strak uiterlijk te geven.
Mocht je fiberfill gebruiken dan zal het inzetkussentje meer naar voren komen.
Uiteindelijk lijm je de inzetkussentjes in de rondingen van de stoel.
Erg gemakkelijk en leuk om te doen. 

Omdat ik het stoeltje wilde beitsen moest ik alleen wel opletten
op het direct verwijderen van lijmresten, want met beitsen blijven
deze nl. wat bleker, maar al met al ben ik zeer tevreden.
 
De dekenkist voor in dezelfde kamer erbij gezocht
en voor de gezelligheid nog een plantje erbij gemaakt.

Wil je meer lezen over de kamer van de directrice of
over de Internationale kostschool, kijk dan even op mijn andere site:
 http://kostschool.blogspot.nl/p/slaapkamer-van-de-directrice.html

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad mooie stoeltjes Thea. De directrice zal wel in haar nopjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn zeker leuke stoeltjes, ik vind je stofje ook erg leuk.
    Fijn dat je eens een keertje wat voor jezelf hebt kunnen maken, alle kleine beetjes helpen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke stoeltjes!

    groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen