zondag 2 oktober 2011

Kladblogdag 2011

Gisteren was de Kladblogdag. Rond 10 uur en half 11 druppelde iedereen binnen. Een en al gezelligheid en herkenning van vorig jaar! Spulletjes werden uitgepakt, projecten werden tentoongesteld. Een gezellig rommelig uurtje onder het genot van een kopje koffie.
 
Emma en Mincka
Omdat ik zelf niets bij me had kon ik alvast de verschillende projecten bekijken,
hier een klein overzicht van al dit moois:
 
Popjes Nella
             
 
Hierna gingen we gezamenlijk aan de koffie. Er waren veel kladbloggers die net als vorig jaar voor elkaar een welkomscadeautje hadden gemaakt. Ik heb dit vorig jaar zo leuk gevonden dat ik de afgelopen weken ook bezig was geweest. Ik had voor iedereen een doosje gemaakt van scrapbookpapier (met verschillende printjes), maar hier geen foto van gemaakt. (dom!). De doosjes kunnen nog naar eigen keus verder afgemaakt worden met een lintje, kraaltje of ander iets! Hieronder een foto van de overgebleven doosjes.
 
 
 
Verder had Nella voor iedereen een gebreid popje gemaakt. Helma een bewerkt hartje om op te hangen, Sjoukje een maritiem kussentje, Margriet had een plankje met een Eifeltoren voor iedereen gemaakt, van Kitty kregen we gekleurd papier en Jody had een tasje met knutselspulletjes voor iedereen gemaakt. Klara, die jarig was en dus niet kon komen, had aan Sjoukje voo iedereen een fles champagne meegegeven. Hanny had een workshoppakketje papavers bij haar. Lisette had voor iedereen een met stof bekleed doosje gemaakt, wat een mini-kamertje bleek te zijn, we moeten alleen zelf de kerstboom nog maken. Opdracht om dit wel voor de Kerst te doen.... Ik hoop dat ik het af heb Lisette. Een foto volgt!  En dan dat mooi gehaakte kleedje nog, van wie was deze ook al weer, was zo onder de indruk van het mini-werk dat ik eigenlijk niet goed opgelet heb van wie ik die nu gekregen had. Wel zeer welkom dus!!
 
 
Allemaal heel erg bedankt. Ik ga alles zoveel mogelijk verwerken in mijn Kostschool!
Wil had aan Sjoukje materiaal meegegeven wat ze niet meer kon gebruiken. We mochten het met elkaar verdelen. Eerst keek iedereen voorzichtig rond, maar omdat het echt mooie bruikbare spullen waren bleef er uiteindelijk niet veel over. Dank je wel Wil, dit zijn materialen welke zonde zijn om weg te doen. Nog zeer bruikzaam allemaal...
 
 
 
Ook was er een groep die zich, net als ik, hadden opgegeven voor de pakketjesswap. 
Dit was afgelopen week nog best wel veel stress, omdat het idee dat ik had steeds niet goed uitpakte. Mijn eerst opzet was om te gaan solderen, maar niet iedereen wil of kan dit, dus uiteindelijk toch met draad en lijm gaan werken. Dit is de inhoud van mijn pakketjesswap:
 
 
Van de anderen kreeg ik 11 pakketjes terug, dus komende winter hoef ik me niet te vervelen.
 
 
Hierna werd het langzaam tijd om een hapje te eten. We hadden allemaal iets meegenomen, waardoor er een gevarieerd buffet was ontstaan. Heerlijk allemaal. Ook goed om even een rustmoment in de dag te hebben.... Tussendoor even lekker gekletst met iedereen.
 
 
 
     
 
Rond half 2 begon Lisette voor de liefhebbers een live-workshopje, weer eens wat anders dan online... We maakten met elkaar een tafeltje van koffielepels.
 
    
 
  
 
Mijn tafeltje...
 
 
Lisette gaf aan dat we ook nog wat mochten maken voor de versiering van de tafel. Ze had hier allemaal knutselspulletjes voor meegenomen, maar de meesten hadden niet de energie meer en kozen ervoor buiten nog even van het mooie weer te genieten met elkaar. Wel mochten we wat spulletjes meenemen en deed Lisette een paar voorwerpen voor! Dank je Lisette, gisteren veel van je geleerd.
 
 
Ook gaf ze nog lapjes weg, welke ze niet meer kon gebruiken.
Hier smul ik altijd van, je kan hier zoveel mee doen. Ik heb er nooit genoeg van....
 
 
 
Helma opperde in de loop van de middag nog het idee om een kaart voor Petra te maken, zodat deze met de pakketjesswaps meegegeven kon worden. Papier voor de kaart werd gezocht, wat mini's werden bedacht om de kaart mee te versieren en de kaart werd door iedereen van naam voorzien (ook van diegene die inmiddels al richting huis waren gegaan).
 
 
 
Rond 4 uur liep de dag toen echt ten einde en ging iedereen zijn weegs, met de afspraak volgend jaar opnieuw bij elkaar te komen. Bedankt allemaal voor de oergezellige dag!
 
Zie ook het album van Kitty voor meer foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=6MIBCA3D
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten